آیا برای خرید آپارتمان در ترکیه نیاز به حساب بانکی دارید؟

f:id:goingabroad:20210411193910j:plain



در سالهای اخیر موضوع سرمایه گذاری بین المللی برای ایرانیان پرطرفدار شده است. این سرمایه
گذاری به اشکال مختلف از سرمایه گذاری بانکی گرفته تا خرید ملک در کشورهای خارجی انجام شده است.

 
در این میان ترکیه یکی از مهمترین مقاصد سرمایه گذاری خارجی برای ایرانیان است.
طی چند سال گذشته، ایرانیان سرمایه قابل توجهی را به ویژه برای خرید ملک در ترکیه هزینه کرده اند.
 

چرا خرید آپارتمان در ترکیه پر طرفدار شده است؟


خرید ملک در این کشور مزایای مختلفی برای ما ایرانی ها دارد که یکی از آنها امکان سرمایه گذاری در یک کشور خارجی در حال توسعه است. علاوه بر این با خرید ملک می توانید اجازه اقامت در این کشور را نیز بگیرید و هر زمان که بخواهید وارد ترکیه شوید. علاوه بر این، اگر ملک خریداری شده شما دارای شرایط تعیین شده توسط دولت ترکیه باشد، علاوه بر اقام ، می توانید تابعیت ترکیه و پاسپورت ترکیه را نیز بدست آورید که این یک مزیت بزرگ است.


در اینجا مهمترین مزایای خرید ملک در این کشور وجود دارد:


• امکان اخذ اقامت و تابعیت ترکیه
• گرفتن گذرنامه ترکیه و سفر به بیش از 70 کشور بدون ویزا امکان پذیر است
• حق کار و زندگی قانونی در ترکیه
• داشتن خدمات مختلف از جمله خدمات پزشکی
• امکان آموزش رایگان
• همسایگی ترکیه با ایران و تشابه فرهنگی دو کشور
• امکان اجاره ملک و کسب درآمد از طریق آن


چه نوع ملکی بهتر است خریداری شود؟


نوع خرید ملک کاملاً به خود شما بستگی دارد، اما معمولاً اکثر خارجی ها یک آپارتمان مسکونی در ترکیه خریداری می کنند. علاوه بر استفاده از ملک، باید به قیمت آن نیز توجه ویژه ای داشته باشید. اگر املاک خریداری شده در ترکیه حداقل 250،000 دلار آمریکا ارزش داشته باشد، به خریدار تابعیت ترکیه و گذرنامه تعلق می گیرد.
اما اگر مقدار ملک خریداری شده کمتر از این باشد، تنها اخذ اجازه اقامت در ترکیه امکان پذیر خواهد بود. شما می توانید در هر یک از شهرهای ترکیه که مورد علاقه شما هستند ملک خریداری کنید. البته این به شرطی است که ملکی که به دنبال آن هستید در مناطق محدود مانند مراکز نظامی واقع نشود.


مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه
در اولین قدم برای دریافت کد مالیات به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که هنگام مراجعه به این اداره باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشید. پس از دریافت کد مالیات می توانید برای افتتاح حساب به یکی از بانک های ترکیه مراجعه کنید.
بانک زراعت و ایش بانک بهترین بانک های ترکیه برای افتتاح حساب ایرانی ها هستند، حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب حدود 2000 دلار است. کل مراحل دریافت کد مالیات و افتتاح حساب بانکی در ترکیه 2 روز طول می کشد و سپس مدارکی مانند کارت بانکی، رمز اینترنتی و ... به شما داده می شود.
 

f:id:goingabroad:20210411193929j:plain



 
روند خرید ملک چگونه است؟
برای خرید ملک باید مراحلی را طی کنید که در زیر به طور کامل توضیح داده شده است.


1- انتخاب ملک
اولین قدم انتخاب ملک مناسب در یکی از شهرهای ترکیه است. به دلیل موقعیت خاص استانبول، بیشتر سرمایه گذاران خارجی معمولاً در این شهر ملک خریداری می کنند. انواع املاک و آپارتمانهای مدرن در این شهر وجود دارد که از امکانات و موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار هستند.


2- افتتاح حساب بانکی در ترکیه
برای اینکه بتوانید برای خرید آپارتمان پول انتقال دهید داشتن حساب بانکی معتبر در یکی از بانک های ترکیه ضروری است. برای افتتاح حساب در یک بانک ترکیه، قبل از هر کاری باید کد مالیاتی دریافت کنید. این کد مالیاتی، معروف به ورگی نوماراسی است که برای بیشتر موارد از افتتاح حساب بانکی تا خرید و اجاره ملک مورد نیاز خواهد بود.


3- عقد قرارداد
هنگامی که ملک مورد نظر خود را انتخاب کردید و حساب بانکی خود را در ترکیه افتتاح کردید، می توانید وارد مرحله قرارداد شوید. برای امضای قرارداد خرید ملک، باید مدارکی مانند گذرنامه، کد مالیات، اسناد اقامت فعلی خود در ایران (مانند قبض آب) و دو عکس 4 * 3 داشته باشید.
در زمان امضای قرارداد مترجم رسمی شما را همراهی می کند. اگر خرید قراردادی ملک از طریق وکیل شما انجام شود، اثبات وکالت نامه وی نیز لازم است. در این مرحله باید بخشی از مبلغ مورد توافق توافق را به حساب مالک واریز کنید.


4- تنظیم سند ملک
برای صدور سند مالکیت، باید با مالک به اداره ثبت املاک و مستغلات ترکیه بروید. اگر به زبان ترکی مسلط نیستید حتماً یک مترجم با خود بیاورید. در زمان انتقال سن ، شما باید تمام هزینه های مربوطه، از جمله مقدار باقیمانده دارایی و هزینه سند را پرداخت کنید. هزینه سند مالکیت شامل 3٪ قیمت ملک است که باید نصف آن توسط خریدار و فروشنده پرداخت شود. پس از انجام کلیه مراحل، سند مالکیت تحت عنوان TAPU در اختیار خریدار قرار می گیرد.
اگر قیمت ملکی که خریداری کرده اید حداقل 250،000 دلار باشد، برای دریافت تابعیت ترکیه باید مراحل دیگری را طی کنید.
 
بیشتر بخوانید: 11 جاذبه گردشگری برتر در ترکیه که حتما باید دیدن کنید